Mami, a kde se berou děti?

Až se mě jednou Emička zeptá, kde se berou děti, tak bych jí nejraději odpověděla v Dennisově[1] stylu. To jest, že si musí děti nechat do břicha instalovat, jelikož ho nemají naplněný miminama. Realita je, jak víme, poněkud jiná.

A jak to bylo s Emou?

Můj muž je veliký milovník piva. Nejen, že rád zajde na jedno, dvě, až tři piva, tak ho sám ke zvláštním příležitostem po domácku vaří. Než nás po letech svedl osud zase dohromady, znala jsem akorát tak Gambáč, Staráč, pivo v každém pivu (Braník) a za nejlepší produkt jsem považovala černého Kozla. Zasvětil (nemyslím toho Kozla) mě do tajů onoho zlatavého moku a nezřídka jsme vyráželi na pár „ejlů“ do našich oblíbených podniků. Nejinak tomu bylo i dne, kdy byla počata naše dcera.

Obvykle to probíhalo tak, že jsme seděli doma a nudili jsme se. Bylo jen otázkou pár minut, kdy jeden z nás položí TU otázku. „Nepůjdeme na pivo?“ Pak jsme si to ještě zdůvodnili tím, že nemáme doma nic k večeři a v Kulovým blesku si můžeme dát grundle a pomazánku z pivního sýra Obatzda. Toho večera naše kroky ale nemířily ani do Kulového blesku, ani do Zlejch časů, nýbrž do tehdy poměrně čerstvě otevřeného podniku na Jiřího z Poděbrad, BeerGeek Baru. Aby bylo jasno, tak v tomto typu hospod se nebavíme o pípách, kde jsou dva ušmudlané notoricky známé vzorky (klasici prominou). Konkrétně v BeerGeeku je na čepu přes 30 druhů piv. A všechny stojí za ochutnání. Bocky, stouty, „ejly“. Kdo by odolal? Pochopitelně jsme přijeli domů cantare. Byl únor, venku mrzlo, tak jsme se chtěli jenom zahřát. Věříte mi, že jo? Zase jsme si dávali pozor. Jen jsme jaksi pozapomněli, že v opilosti jsou reakce trochu zpomalené. Ráno jsem s opicí za krkem přemýšlela, jestli se mi jen zdálo, že něco neproběhlo úplně, jak by mělo. Mávla jsem nad tím rukou.

O měsíc později jsem chodila z práce rovnou do duchen a místo psaní diplomky jsem si dopřávala odpoledního šlofíka. Únava se stupňovala, bolesti jistých partií těla neustávaly a já tušila, že tu něco smrdí. V lékárně jsem pořídila směšně titěrné papírky, které mi měly navždy změnit život. Ještě jsem večer zašla na pivo a ráno jsem vyzbrojena skleničkou a těhotenským testem zalezla na toaletu. Vedle čárky signalizující negativní výsledek se začal objevovat ještě jeden proužek, který tam být neměl. Po třech minutách byl verdikt poměrně jasný. S papírkem v ruce jsem došla k posteli a s knedlíkem v krku jsem řekla mé drahé polovičce: „Asi budeš táta.“




[1] Hlavní postava jednoho z mých nejoblíbenějších dětských filmů, tedy Dennis the Menace (v českém překladu Dennis – postrach okolí)

Komentáře

Oblíbené příspěvky